יום ראשון, 22 בינואר 2012

05. Springstorms

26.05.02

אם כך, טעות ראשונה בארגון הכרונובלוג! בפוסט הקודם ציינתי שהיצירה Desert Bloom תמיד השתקעה אצלי כמאוד דומה לזו שאחריה. אך טעות היתה בידי! משום שלמעשה התכוונתי שהיא השתקעה אצלי כמאוד דומה לזו שלפניה - Springstorms. אם כך, ובקיצור - עשיתי טעות בפוסט הקודם, משום שהיצירה הזו למעשה הופיעה קודם. כך לפחות ע"פ מחקר ארוך מפרך וככל הנראה קצת מיותר.


אגב, את הטעות בפוסט הקודם השארתי כפי שהיא. חשבתי להפוך את סדר הפוסטים בבלוג - אבל במחשבה שניה החלטתי שאם כרונולוגיה היא ערך כה חשוב העומד בבסיסו של הבלוג הזה, הרי שלא יהיה ראוי לשנות את פני ההיסטוריה במבנה הבלוג עצמו.


המון זמן לא פרסמתי כאן קטעים חדשים. כחמישה חודשים, ליתר דיוק. קשה לי להסביר מה בדיוק הסיבה, אני מניח שאם הייתי צריך רק לכתוב על הקטעים האלה קצת זה היה יותר פשוט. אבל כל הצד המחקרי של לבדוק איזו יצירה הגיעה לפני מה ומתי ולמה, ואחר כך העניין הטכני של יצירת קובץ הוידאו עם השיר והעלאתו ליוטיוב... זה מאוד מאוד מתיש. עד שאני מגיע לשלב שבו אני צריך לכתוב על היצירה, כבר יוצא לי קצת החשק.


ובכל זאת!


תראו, אני רוצה לומר משהו על הקטע הזה. כן, המוזיקה הזו מאוד עליזה. יש שיאמרו אפילו... עליזה. העניין הוא כזה - אילו היתה לי בזמנו גישה לגיטרה חשמלית, בס ומערכת תופים - יכול להיות שהייתם שומעים ממני יצירות פאנקרוקריות כבדות. אבל מה שהיה לי זה מידי. ובמידי יש חלילים וקלרינטים ופסנתרים. וחלילים וקלרינטים ופסנתרים, בשילוב עם ידע מאוד בסיסי במוזיקה - בדרך כלל יוצרים... ובכן, את זה.


אז Springstorms (במקור: "Coming of Springtime Storms") הוא עוד נסיון לעשות מוזיקה קסומה, שמחה, כיפית, בהשפעת המשחק Little Big Adventure. מעניין לראות איך ב00:44 פתאום ניסיתי לחזור בי מהעליזות ולכסות את ערוותי עם רגעים קצת קודרים יותר. כאילו הרגשתי בעצמי נבוך מהאווירה השמחה הזו. מהר מאוד זה חוזר להיות עליז. אבל הקטעים שבאמת אהבתי כאן היו הדרמטיים. אהבתי. בלשון עבר. היום... תראו, אפשר להוציא מכאן ליין או שניים ולעשות איתם משהו. אבל בסה"כ אני לא יכול לומר שזו יצירה מבריקה.


אני לא חושב שיש לי המון מה לומר על הקטע הזה. בעיקר בגלל שאני מרגיש כאילו כבר כתבתי עליו בפוסט הקודם. לא ברור לי למה הוא ו-Desert Bloom כל כך מזכירים לי אחד את השני. כנראה כי הם נכתבו באותו פרק זמן של שלושה ימים. או שאולי זה קשור במשהו נורא פסיכולוגי ועמוק שאותו אבין רק על ערש דווי בעודי ממלמל "רוזבאד".


אנחנו ממש מתקרבים לקטעים ראויים לשמיעה. עניין של 30-40 יצירות לדעתי.





Springstorms - 26.05.02
(תאריך משוער)
War In Dreamland

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה