יום שלישי, 26 ביולי 2011

הקדמה (תתחילו כאן)

באמצע שנת 2002, לדעתי בטעות, הורדתי תוכנה לכתיבת מידי. מיד אחר כך, לדעתי בטעות, פתחתי אותה והתחלתי להשתעשע בכתיבת תווים. כך החל תסביך האישיות הכי גדול בחיים שלי. אתם מבינים, במהלך השנים האחרונות המשכתי לעשות מוזיקה. לפעמים אפילו עבור אנשים שביקשו אותה. פעם או פעמיים, אפילו עבור כסף. חלקה אפילו שודרה בתוכנית הרדיו שלי. אבל אני לא מוזיקאי. הרי אני פה בטעות, פשוט... פעם, התוכנה - היא נפתחה לי. חיפשתי משהו אחר, לחצתי על הכפתור הלא נכון. אבל אף אחד לא מבין. ואיכשהו תמיד יוצא שאני לוחץ על תווים שנשמעים בסדר. ובאו אנשים ב"במה חדשה" ואמרו לי שאני גאון. אני לא גאון, אמרתי להם, זה התוכנה... חיפשתי משהו אחר, תוכנה שעושה טריקים... היה לינק שבור בטוקאוז... נפתח לי בטעות, זה לא שלי. אני שומר את זה בשביל חבר. כלום.

במשך שנים לא עשיתי הרבה עם המוזיקה שלי. פה ושם היו לי פנטזיות ללמוד מוזיקה יום אחד ולקרוא לעצמי מוזיקאי, אולי להעלות קונצרט ולהיות מלחין חירש מפורסם. אבל דברים אחרים קרו והפכתי למשהו אחר.

תשע שנים אחר-כך, אני כבר לא עושה מוזיקה, אלא אם כן צריך להלחין עבור משהו. אני לא בטוח למה. אולי כי "ליצור" הפך למשהו שכל גורלי תלוי בו, ואם אני לא חייב ליצור אז אני מעדיף לעשות משהו אחר.

הבלוג הזה הוא בלוג כרונולוגי - כרונובלוגי, אם תרצו - של היצירות המוזיקליות שלי, מהיום בו התחלתי ליצור מוזיקה ועד היום בו הפסקתי. הייתי מקטלג אותן לפי ספריות עם "שמות אלבומים", ובכל כמה שנים כשהרגשתי ש"עליתי רמה", הייתי יוצר אלבום חדש. לא טרחתי לרשום באיזה תאריך הלחנתי כל יצירה, ולכן התאריכים של כל יצירה הם מאוד מאוד משוערים ומבוססים על טור ה"Date Modified" בווינדוס ועל קצת הגיון בריא שלי. אלה ה"אלבומים" שפתחתי במהלך השנים:

War in Dreamland (2002)

Dreamophoniac (2002-2004)
Confuse Me (2004-2006)
Different Fields of Madness (2006-2007)
Beyond Time (2008-?)

יש עוד כמה ספריות שאעלה מהן יצירות מדי פעם. אלה ספריות שבהן שמתי יצירות שלא חשבתי שמושלמות מספיק כדי להכנס לאלבום, יצירות שרק התחלתי לעבוד עליהן ולא סיימתי, או גרסאות אלטרנטיביות ליצירות שלי. שמות הספריות הן:
Old, Temporary And Other Songs
Lame Output (על שם "Lame", התוכנה שאיתה ייצאתי פעם מזמן את קבצי ה-Mp3)
New Old Songs (ספריה חדשה יחסית שמכילה בעיקר יצירות לא שלמות, רק אלוהים יודע למה פתחתי אותה)


יאללה. נראה מה יצא מזה.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה