יום שישי, 27 בינואר 2012

07. Enchanted Skies


06.06.02

"שמיים מכושפים", בין אם הייתי מודע לכך או לא, היה הנסיון הראשון בהסטוריה להלחין יצירה ששואבת השראות מהסרט "פנטזיה" (1:26), מוזיקה חסידית (2:12), קצת לוני טונז (2:53), וג'אז (3:41).


אלה לא בחירות מודעות. זה לא שפשוט החלטתי לעשות קטע שישאב השראה מארבעת הדברים האלה. זאת ועוד, לא ממש ידעתי שום דבר על ג'אז, לא הייתי שומע הרבה מוזיקה חסידית, לא הכרתי פסקולים של לוני טונז ואני לא לגמרי בטוח שזכרתי משהו מהסרט "פנטזיה". יכול להיות שפשוט ראיתי, למשל, משהו שקשור ב"לוני טונס" באותו היום ולכן הצטלבו אצלי חוטים במח שגרמו לי לחשוב שיש משהו שמזכיר את לוני טונס בקטע הזה. כך או כך, ארבעת הדברים האלה עולים לי בראש כשאני שומע את המוזיקה הזו.


אני חושב שהשם קשור בתחושה ה"מכושפת" שיש בקטע הזה. הפיציקאטו שלא מפסיקים לתת קצב בכל השיר ו"פריטות" הפסנתר (זה מעצבן, אלוהים, כמה זה מעצבן) נתנו לי תחושה של כל מיני אובייקטים שמופיעים כמו בקסם באופן בלתי פוסק ובלתי נשלט... ומשם גם החיבור ל"פנטזיה". אני באמת צריך לראות את הסרט הזה מתישהו שוב כדי לדעת על מה לעזאזל אני מדבר.


אני בטוח ב-90% שבכלל ראיתי את הדבר הזה

מה שכן, יש פה רגעים שאני מאוד אוהב, לפחות בתאוריה.הקטע שמתחיל ב-1:25, למשל. יש שם קצב טוב. הקטע החסידי מ-2:12 ועד 2:48 נחמד, אני זוכר שהתלהבתי ממנו בגלל שסוף סוף הרגשתי שאני יוצא קצת ממסגרות ומתפרע יותר. העבודה של הקלרינט והאבוב מ-2:53 ועד 3:06 היא בהחלט משהו שארצה לשחזר. מעניין אותי לשמוע איך ישמע ליין הפיציקאטו הזה על גיטרה באס. פרט לזה אין לי המון מה לומר על הקטע הזה.





Enchanted Skies - 06.06.02
(תאריך משוער)
War In Dreamland

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה